14 augusti 2008

Stackars, stackars Joakim

Joakim Rubin, chef för corporate finance-avdelningen på Handelsbanken, lämnar sin tjänst mindre än ett år efter att han tillträtt. Rubin är en av många chefer som lämnat SHB det senaste året.

Svenska Dagbladet ställer "5 frågor" till honom i onsdagens tidning:

Men är det inte lite konstigt att du byter jobb mindre än ett år efter att du har tillträtt en jättefin chefspost på banken?
-Det kan man kanske tycka. Och hade jag fått välja hade jag gärna stannat ett tag till på Handelsbanken. Men nu kom en förfrågan och jag kände att jag inte kunde tacka nej.

"Om jag hade fått välja"?! Var han tvungen att tacka ja till det nya jobbet (på Capman) under pistolhot? Hade han alltså inget annat val? Jag tycker att det är årets mesigaste kommentar! Stå för ditt val, Joakim! När man blir erbjuden ett nytt jobb har man alltid ett val; stanna kvar vid det gamla jobbet eller hoppa på det nya.

Gaah... Nu lyckades jag hitta ännu en manlig kostymklädd 40-plussare som jag irriterar mig på.

Inga kommentarer: