21 augusti 2008

Jag trodde att jag var smart...

... men jag hade fel.

Har försökt läsa om Jämställdhetsbonusen som man kan få som småbarnsförälder nuförtiden, men jag sitter bara som en fågelholk framför skärmen och försöker komma underfund med om det är någon som skrivit så invecklat med flit eller om... ja, jag vet inte.

Antagligen är det någon mycket kompetent person som skrivit det, vilket innebär att kommunikationsbristen i detta fall beror på läsaren. Tvåhundra universitetspoäng och lika många tusenlappar i lån till CSN till ingen nytta. Pust.

2 kommentarer:

Sara sa...

Nej. Jag ger upp. Har nu försökt fullfölja min fredagsmission hela helgen, senast med hjälp av en - förvisso dagen efter kräftskivan men ändå - intelligent man.
Jag förstår inte heller. Sorry.

/S

Ulrica sa...

Åh vad bra! Om inte Sara kan förstå, så kan ingen. Då hoppas vi för allas skull (fr.f.a. för borgarnas) att det där med Jämställdhetsbonusen blir en hit, för det är svårt att utläsa huruvida det kan bli det eller ej.
/u