07 augusti 2008

Gått över tiden

Nej, okej då... inte egentligen... Men att vara i vecka 37 är som att ha gått över tiden för vad man mentalt orkar med. Jag tror att Naturen lagt till de sista tre veckorna bara för att man ska längta så mycket efter förlossningen att man glömmer bort att det egentligen är något som man inte borde längta till.

Saker jag saknar:
* kunna gå i trappor
* gå en 18-hålsrunda med bärbag
* dricka ett kallt glas Riesling på balkongen en ljum augustikväll
* spela ett rejält pass squash utan att behöva be motståndaren att inte lägga stoppbollar
* ligga på mage
* ligga på rygg
* sola utan att behöva smörja in hela kroppen i SPF 30 (pigmentsfläckar)
* mina skor
* mina kavajer
* brieost
* gå till gymmet och slippa lyfta 1,5-kilosvikter
* makten över urinblåsan
* att känna mig snygg
* "kan-själv-känslan" (det är mysigt att bli uppassad... till en viss gräns... jag är ju inte riktigt en sån person...)

Ni som kan göra alla dessa saker - gör dem! Njut när ni sätter på er era fina små sommarsandaler och njut av ett riktigt skönt konditionspass på spinningcykeln! För min skull.

Idag är det nästsista MVC-besöket. Jag ska njuta av att få höra vår dotters hjärtslag. Det är oslagbart.

3 kommentarer:

Jonas sa...

Jag är nog den mest bortskämda morbrorn som finns i världen (kanske borträknat Peter). Jag fick vara med lite grann och känna på Spiggens sparkar och hela den biten, men sen stack jag och lämnade Stefan och dig när du blir som gravidast (gravid, gravidare, gravidast). Jag kommer sedan inte vara med under det första året, vilket enligt säkra källor bara ska vara sova och blöja. Jag menar, Spiggen kommer ju ändå inte komma ihåg att jag inte var med under det första året. Win, win situation.

Ulrica sa...

Häromdagen fick jag reda på att en kompis brorsa - som pluggar på uni - hämtar sin systerson på dagis nästan varje dag (eller i alla fall väldigt ofta). Det intressanta är att detta är inte första gången jag hör talas om detta "fenomen". Många vänner har denna syskonhjälp.

Spiggen börjar väl på dagis om 1,5 år eller nåt. Då har du kommit hem va, Jonas? ;-)

Är förresten blöja ett verb?
/u

Jonas sa...

Ja... blöja, blöjde, blujit. Sådeså...