31 augusti 2008

It ain't rocket science

Vi tjejer - och nu drar jag hela det täcka könet över en kam så att säga - har våra konstiga preferenser vad gäller smink. När vi väl hittat en nattkräm, en mascara eller en foundation som vi gillar kör vi med den i ett tiotal år, tills den utgår ur sortimentet. Vi är oerhört konservativa vad gäller så här viktiga saker.

Själv kör jag med HR:s Sensual Clone foundation. Jag försökte hitta nåt ställe på nätet som säljer denna produkt, men hittade istället underlagskrämens egna hemsida.

Gå in här och upplev denna fantastiska produkt interaktivt! Det är ju helt underbart hur de kan få ihop en hel hemsida om ett krämpuder! (Klicka inte på "skip intro" för då missar ni det underbara citatet.)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det senaste i sminkväg är en mascara från Lancome med inbyggd darrare. Man ska ju lägga på mascaran med en zickzack-rörelse. För alla som inte orkar det finns nu alltså denna nya mascara med batteri och on-knapp... Vad säger man?

/Hedvig

Ulrica sa...

Jag har en kompis (ingen nämnd...) som tycker om "elektronik som man kan äga". Denna hightechmascara kanske vore något för honom? Eller vad säger du, Linda? ;-)

/u

Jonas sa...

Nu tycker jag det är lite för mycket tjejsnack på din blogg. "Känna mig som en kropp", bokcirklar, doftminne, och mascara. Skärpning! Nästa inlägg borde handla om: Aston Martin DBS, Burj al Arab, Arnold Schwarznegger, F-22 Raptor, Rambo, höga löner eller rakapparater (för män). Annars finns det risk att dina manliga läsare tappar intresset!

Hur många kommentarer har lämnats av manliga läsare de senaste halvdussinet inlägg (om man inte räknar med mig)?

Tänkte bara ge dig lite maskulintriv feedback. That's right, now it's a word!

Ulrica sa...

Då kontrar jag med att tillägga att om du ska prata om våta ingenjörsdrömmar i form av byggnader (Burj al Arab), så ska du istället fokusera på min förra arbetsgivares stora projekt i samma stad - Al Burj! http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Burj

Nu då... tillräckligt långt ifrån en hemsida om smink? ;-) Nöjd?

/u

Anonym sa...

Intressant blogg! denna ska jag börja läsa mer!

Anonym sa...

Ahhh... cool skyskrapa... Fett me najs...

Anonym sa...

I like the last comment you posted. Interesting.

Ulrica sa...

"Bosse", "George" och "John", vad kul att ni äntligen hör av er! Det var länge se jag såg er här. Kul att ni tycker om min väldigt genusneutrala blogg! Puss på er!

/u