29 augusti 2008

Nytt utseende

Blogger har ett antal mallar som man kan använda sig av när man gör en blogg. Jag har egentligen aldrig varit speciellt nöjd med min egen bloggs utseende, eftersom det är svårt att läsa vit text på svart bakgrund. Och resten av mallarna gör inte riktigt att jag går i taket av lycka.

Nu när jag ändå har tid (ja, vi väntar fortfarande, men ikväll börjar S sin semester, så då är vi i alla fall två som kan slå ihjäl tiden tillsammans) tänkte jag att jag skulle se om jag kunde leka lite it-tjej och fixa och trixa lite med html-koden och ladda ner någon bloggmall som inte är en standardmall från Blogger.

Resultatet ser ni här. Jag har försökt att dubbelkolla att det ser ok ut både i Firefox- och Internet Explorer-läsarna, men jag har haft lite problem på förmiddagen med IE, så ni som använder den och ser att något ser tokigt ut kan väl lägga en kommentar, tack.

Svarta sökrutan (som jag av någon anledning inte kan få centrerad) gör att ni kan söka på ord i min blogg.

Fråga mig inte vad den röda knappen i vänsterspalten har där att göra. I Firefox kommer man till en annan sida, men i IE frågar de om man "vill spara denna fil". (Det vill man nog inte.) Låtsas helt enkelt om att den knappen inte finns, eller att den tillhör layouten.

Igår kväll var jag ute med tjejerna på jobbet för vi skulle tacka av en kollega som slutar. Ikväll är det bokcirkel och middag med ett annat tjejgäng. Imorgon får jag förhoppningsvis malmöfrämmat och på söndag ska jag gå på barnklädesparty (à la Tupperware). Ju mer jag bokar in desto mer hoppas jag på att Murphy's lag slår in. Det är kul när alla säger "Hoppas att vi inte ses - för din skull!". Det är äkta vänskapskärlek det! :-)

6 kommentarer:

Ulrica sa...

P.S. Tack Lollo för kodknackarhjälpen!

Fia sa...

Men tusan va snyggt! Vill du ha jobb som grafisk designer på sogeti?

Louise sa...

Om det kommer två kommentarer så ignorera den ena...blogger bråkar.

Det blev ju supersnyggt! Önskar jag hittat den layouten först hehe. Har börjat tröttna på min nu också så jag ska göra en liten uppfräschning så snart jag hittat ngt jag tycker om.

Det var så lite så. Bra att det jag skrev var begripligt :D

/Louise

Jonas sa...

Tjohej syrran.

Angående ditt svar till förra kommentaren så vill jag bara påpeka att om jag var "smart" i Sverige så är jag definitivt "dum" här i Argentina. Jag har nog klantat till allt som går när det gäller misstolkningar, hur man använder pepparkvarnar, osv osv. (ja, det tog mig en halvminut!)

I övrigt tycker jag bloggen blev mycket snygg! Nu väntar jag bara på en systerdotter! Nu ska jag ut och fira! Ciao!

Sara sa...

Attans vad fint! Om du inte börjar på Sogeti så kan vi anställa dig som AD på WE (älskar förkortningar, dessvärre lyckades jag inte få till en TBF. WEX, kanske?).

Tack! för i helgen, så mysigt att se dig och så lycklig jag är för er skull!

Kram

Ulrica sa...

Tack alla för responsen på nya bloggutseendet! Däremot måste jag tacka nej till alla fina jobberbjudanden som trillar in från er. Ett skäl kan vara att jag inte kommer att ha tid, ett annat att jag inte har en susning om vad jag pysslar med! Stefan säger att jag är "väldigt HTML" (eller var det XML det kallades?). Jag kan däremot rabbla alla svenska träd på latin. De' ni! Nån som har behov av denna kunskap istället?
/u