14 augusti 2008

Lite bilder i väntans tider

Idag på vattengympan fick jag några syrliga kommentarer om att vi inte packat väskan än. Bäst att göra det då... Vad man nu ska stoppa ner i den? Matlådorna till S är ju ingen idé att stoppa ner än och många av de sköna kläderna jag vill ha med mig till BB vill jag ju även ha på mig nu. Jag kan packa ner lite kläder till Spiggen, så ligger det i alla fall nåt i väskan. Tivoliradion kan få följa med också. Och några olösta korsord. Fler tips, nån?

Bäst att kolla så att liggdelen till barnvagnen verkligen funkar (begagnad Teutonia-vagn, för den som är intresserad). Nu är den nytvättad och bäddad. Med en rosa filt - hör och häpna!

Det första vi köpte till Spiggen (kanske redan i 20:e v) var en LHC-hakklapp. "Bob" (vi kallar honom det eftersom man helst inte ska lägga ut namn och bild ihop på nätet) fick vara testpilot när det bjöds på mjölkkokt blodpudding här hemma.

Kärlekscheck #5: Göra vad jag vill en hel dag. Vi drog till Söderköping och slog några hinkar på driving rangen, sen vidare till Smultronstället med planen att käka ohemult mycket glass för en lika ohemul summa pengar. Det regnade katter och hundar och kön var gissningsvis 2h lång, så vi gjorde en kompromiss och köpte tre kulor var och satte oss i bilen istället. Faktiskt urmysigt och mycket romantiskt!

Äntligen fick jag ändan ur vagnen och tog den där spa-behandlingen jag pratat om tidigare. Det blev en "Lyxfotvård + pedikyr" på p.a.u.s. under 1,5h. Ordet "fotmask" klingar inte så bra i mina öron, men det var sjukt skönt för de stackars uppsvällda apostlahästarna i alla fall!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Woaw! Vilken skillnad det blev på fötterna! Från bleka, omålade, trötta fötter till brunbrända, klarröda, pigga fossingar. I want that pedicure!!

Ledsen att vi pratar på så ohämmat mycket om bebisar, men vi vill så himlans gärna ftipsa om allt som vi själva inte hade en aaaaning om innan det var skarpt läge, vilket då framkallade åtskilliga svettiga tillfällen. Men fr o m nu är vi tysta! Jag lovar! (Om vi inte får en direkt fråga så klart =)

Ska ta en stor skål av desserten som blev över igår. TACK!!! SUPERSMASKIGT!!!

Kram från Getbäcksgatan!

Ulrica sa...

Ni behöver absolut inte be om ursäkt för att ni ger oss en massa bra tips och idéer kring bebisar och barnuppfostran! Hade vi inte velat lyssna hade vi gått hem. ;-)

Det är som sagt de omotiverade förlossningsberättelserna från halvt okända människor som jag har lite svårt för.

Stor kram och tack för senast!
/u

Fia sa...

Ett tips. Ägna enegi åt annat än att packa en väska flera veckor i förväg när du ska till ett ställe som är ca 10 minuter bort från där du bor. Hur tidigt börjar du packa när du ska hälsa på oss?

/icke-anonym tjej från rörelsen PrettaNer.nu

Ulrica sa...

Exakt min åsikt, Sofia, varför väskan ännu står oprettigt opackad på vardagsrumsgolvet. Idag har vi t.ex. varit i skogen och plockat svamp samt köpt ny "fuskgräsmatta" (grå sådan) på K-Rauta till baltanen.

Till er brukar jag aldrig packa något, eftersom jag oftast kommer oförskämt tomhänt och de senaste gångerna har jag även varit ovanligt opackad när jag åkt därifrån. ;-)
/u