22 november 2007

Öppet brev till alla manliga 40+ i 1 klass på X2000

Någonstans i Västergötland 21/11 20:30

Kära medresenärer (motresenärer?),

Först och främst vill jag berömma er för de mycket fina kostymer ni har på er. Lite skrynkliga efter dagens alla möten, och slipsen har åkt av, men de flesta av er har i alla fall rätt längd på byxorna. Tack för det.

Nu till min fråga till er:
MÅSTE NI PRATA SÅ J-A MYCKET I MOBILTELEFON?! OCH MÅSTE NI PRATA SÅ HÖGT?!

Nej, vi andra i vagnen tycker INTE att det är coolt att ni precis beställt en BMW med ”så mycket tillval att det inte går in mer”, eller att ni vet skillnaden mellan http och https, eller att mötet i Göteborg innebar att ert företag blev sågade vid fotknölarna. Vi bryr oss inte heller om att ni ”har mycket på gång nu – det rullar på” eller att ”ni ska träffa en bra kandidat på fredag”, eller att ni ”ska lira lite tennis med era trainers”.

VI BRYR OSS INTE OCH VI TYCKER T.O.M. ATT DET ÄR RÄTT STÖRANDE ATT NI PRATAR SÅ ÖPPET OM SAKER SOM NI EGENTLIGEN – UR FÖRETAGSHEMLIGHETSSYNVINKEL – BORDE HÅLLA TYST OM.

Jag vet, det finns tysta avdelningar på X2 [ekstvå] – slang för X2000 tydligen – men där slutar det alltid med att jag måste skälla ut folk som inte visste om att det var en tyst avdelning. Och jag tycker inte om att skälla.

Att prata högt och störande är som om ni hade suttit och pruttat hela vägen till Katrineholm. Hänsyn?

Något bättre är ni som somnar med era feta ölkaggar i vädret och snarkar högljutt. Ni vet i alla fall inte bättre – ni sover ju.

Jag vet också (eller jag kan i alla fall tänka mig) att det är svårt att stå och kissa i en tågtoa, men det torde inte vara så svårt att torka upp det som kommer på kanten och på golvet?

Era kostymer och visitkort säger att ni är vuxna och mogna. Bevisa det.

Tack för ordet. Trevlig resa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amen, sister!

Anonym sa...

otäck hur vissa beter sig... o ännu mer otäckt är det att tänka på att dessa Människor sitter i ledande positioner och bestämmer över andra. scary...