Vi väntar just nu på två saker: ett par specialbeställda mörkläggningsgardiner till sovrummen samt en sänghuvudgavel från IKEA. (Och så var det nåt mer vi väntar på också, men det har jag glömt för tillfället...)
Rullgardinerna är av det lite dyrare slaget pga fönsternas udda mått och när man gör en sån beställning förväntar man sig god service, bra kvalitet och framför allt att produkten stämmer överens med beställningen. Man kan dessutom tycka att de ska hålla leveranstiden. Eller hur? Vi hämtade gardinerna igår, drygt en vecka senare än vad de lovat, och förstås så var de felmonterade och ett par centimeter för smala. Nu är detta förstås ett av de beryktade i-landsproblemen, men rätt ska vara rätt.
Efter lite tjat kommer de i alla fall att montera om dem och köra hem dem till oss under dagen idag, men någon annan kompensation får vi naturligtvis inte. Jag tänker inte älta detta mer, utan bara genom detta blogginlägg visa mitt missnöje med Markis- & persiennfabriken i Linköping.
Om du har 95 % nöjda kunder och 5 % missnöjda kunder. Missnöjda kunder är 20 gånger mer benägna att prata om sina erfarenheter än nöjda kunder. Om 5 missnöjda kunder berättar för 20 personer vardera om sina dåliga erfarenheter får 100 personer höra hur dåligt ditt företag är. Om 95 personer berättar för en person vardera om sina goda erfarenheter får 95 personer höra hur bra ditt företag är. Trots att 95 % av kunderna är nöjda riskerar du att få dåligt rykte. (Ur F. Quinns bok "Kunden är kung")
Och så sänggaveln från IKEA... Som i helgen (och igår) meddelade att de skulle få in 11 st på onsdag och 11 st på torsdag. Nu ser det ut så här istället:
Ska vi gissa att den inte finns inne imorgon heller? Kan ni inte lägga undan sänggaveln, undrar ni förstås? Nix, det går inte med denna vara. Häpp!
Vi har blivit riktigt bra "väntare", må ni tro! En av mina "cravings" har f.ö. varit isbitar. (Ja, jag vet att det låter konstigt.) Men det kanske har hjälpt att ha is i magen, inser jag nu...
2 kommentarer:
Nya uppgifter så här på morgonen: Det gick tydligen inte att fixa till rullgardinen, så de får lov att skicka iväg den ner till fabriken i Lund igen. Vänta en vecka till alltså.
Och på IKEA säger de att de har leveransproblem från Polen, så tidigast i v.39 kommer möbeln till Sverige. Inga 5 ex till linköpingsbutiken imorgon alltså.
Näe, jag är inte bitter.
hej och välkommen till klubben.
Skicka en kommentar