23 december 2008

GOD JUL!


De senaste åren har jag komponerat ihop ett längre julbrev och skickat till nära, kära, nästgårds och utsocknes. Det har varit en givande stund för mig, att få sitta ner och fundera över vad som egentligen försiggått det gångna året.

I år känns det dock lite överarbetat att skriva ett sådant julbrev, eftersom bloggen fungerat som dagbok i snart två år. För er som besöker bloggen för första gången kan jag tipsa om viktiga händelser 2008:

Nya jobbet
Graviditeten bekräftad!
Mysig semester på Öland under påsken
Underbar golfsäsong: Inlägg 1 Inlägg 2 Inlägg 3
Invald i Ladies´ circle
Bröllop!
Sommarsemester höggravid
Öland igen
Alva föds! (10 dagar över tiden) b i l d e r
Husköp + Försäljning av lägenhet
Teneriffa veckan innan jul

Dessutom har både min mamma och min pappa bytt jobb under året (vilket resulterat i att de blivit "kär-bos" som de kallar det, fast egentligen tror jag att man kallar det särbos), bror version 2.0 flyttat till Argentina (snyft!) och bror version 1.0 bor fortfarande i det tüska utomlandet (snyft igen!).

På det hela taget kan man väl säga att jag hunnit med en hel del under 2008 och jag hoppas att 2009 bjuder på snäppet färre stora livshändelser, så att Stefan, Alva och jag kan njuta av det vi nu har.

I sann melinaranda (dvs aldrig göra en jul lik nån annan) låter jag härmed önska er alla en GOD JUL genom ett blogginlägg!

Kram
Ulrica

P.S. Cred till bror J som är så flink med photoshoppandet! Tusen tack än en gång!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, vad kan vi komma med det här året jämfört med ditt... Diabetes, tillbaka i skolbänken (IHM), bröllop (just det, det hade ju ni också och ni var ju dessutom på vårt...), med i bröllopstidning (just det, den publiceras ju först nästa år), smekmånad i Thailand innan vi gifte oss och smekmånad efteråt i Paris och lite längre efteråt i Banyules, inget hus men ändå sju nyinförskaffade element (äh, nåt måste vi ju dra till med). Fortfarande bara misse som kallar oss mamma och pappa! God jul :-)
Kram från Hedvig och Mattias

Jonas sa...

GOOOD JUUUUL! Jag kontrar och skickar min (läs Peters och min) via bloggkommentar. Vi kom hem från Mendoza imorse och ska nu ta oss itu med att turista lite i hemstaden BsAs! Vi hörs mer senare.

Bror 2.0

Anonym sa...

Hej Ulrica!
Efter att ha "tjuvläst" om ditt liv i ett år insåg jag att det är på tiden att jag åtminstone skickar en hälsning. Tack för spännande läsning! Själv har jag ingen blogg, men skicka gärna ett mejl till blixten_jenny@hotmail.com så berättar jag om mitt år.
Många kramar Jenny Larsson