12 september 2008

Ny på jobbet

Har ni sett servitriser som går runt med en namnskylt där det står "NY PÅ JOBBET"? Jag vill ha en sån skylt.

I onsdags förmiddag började jag nämligen mitt nya jobb - som mamma till Alva. Den kortkorta versionen låter: in kl.03 till Förlossningen, bebis kl.10:33, 3220 g och 49 cm, flytt till BB, kvar över natten och hela torsdagen, kom hem igår kväll, jag och Alva mår bra och Stefan ser ut som en stolt och lycklig riddare.

Här hemma har vi ett ställe där vi lägger alla våra manualer och instruktionsböcker till alla elektroniska prylar vi har hemma. Ovärderliga att ha när man t.ex. ska ställa om klockan på mikron. De glömde nog att skicka med en manual till Alva. Kanske måste vi skriva den själva? Det är ju ändå vi som är tillverkaren.

8 kommentarer:

Unknown sa...

GRATTIS!!!!!! Mys ordentligt med lilltjejjen nu, rätt vad det är kan hon streta emot. ;)

/Sudden

Anonym sa...

GRATTIS igen!
Nu kan jag äntligen skicka allt det där rosa... Ska bli så roligt att höras om ett tag när ni landat lite.
Det jobbiga med bebismanualer är ju att de måste uppdateras hela tiden, så det är svårt att hinna skriva dem medan de fortfarande är aktuella.
Vi letar just nu efter manualen för klättrande ettåringar.
Kram,
Malin

Lycka sa...

Jättestort grattis!!
Jag tänkte jag skulle ringa idag för att höra hur du mår och om det var någon bebis på gång. Vet inte om jag vågar ringa nu, jag vet ju att det är lite överväldigande med en liten glutt och allt annat men om jag på något sätt kan vara till hjälp så säg bara till! Vi är så himla glada för er skull.
Välkommen lilla Alva!!
Hoppas få se någon bild snart
Kram
Linda, Pontus och lilla O

Anonym sa...

Jag vill bara säga GRATTIS till Stefan och dig!! Härligt att allt gått så bra. Jag önskar av hela mitt hjärta att ni får ett lika fantastiskt liv med lilla Alva som morfar Ulf och jag haft med dig, kära dotter. STOR KRAM till er alla tre från mormor Agneta

Sara sa...

Käraste vän, måste nog lämna ett stort grattis här också, även om du har hört det förut.
Blev så lycklig av ditt mess och jag tror på allvar att du kommer bli världens coolaste morsa :)
Det finns massa man kan säga men det räcker nog med att jag är så glad för er skull och önskar er familj all lycka i världen.

Louise sa...

Grattis kusin!! :D (och Stefan givetvis!)

Skönt att allt gått bra för er. Ge lilltjejen en jättekram från oss tre i Gävle. Vi ser verkligen fram emot att få träffa henne :-)

Ha det så bra!
KRAM!!!

Fia sa...

När ska vi leka då? Vi har filosofiska gåtor att lösa, världsproblem att hantera. Du får säga till när du har landat och är redo att visa världen Alva. Hoppas ni får sova ordentligt och orkar med! Kraam

Ulrica sa...

Tack för alla hyllningar och mammatips! Nu har det gått en vecka och vi börjar så smått känna att vi kan ta med Alva ut i stora vida världen, men det är förstås lättare om ni kommer hit på lite hembakt! Välkomna när det passar!
/u