02 november 2008

Tio lime och ett excelark


För att fortsätta på den inslagna vägen till "flest vuxenpoäng på kortast tid" har vi börjat titta på hus. Mest på skoj, har vi sagt till oss själva, men igår fick vi lov att redigera den tanken. Vi har hittat ett mycket intressant objekt (OBS! länken kommer nog bara att funka under tiden som huset finns på marknaden) och vi kommer åtminstone att ta ett snack med mäklaren imorgon... Sen får vi se... Spännande! Vi är i alla fall så seriöst intresserade att vi gjorde ett excelark igår kväll där vi kan ändra på försäljningssumman för huset, försäljningssumman för vår nuvarande lägenhet och räntan. Och så trillar det ut en har-kvar-att-leva-på-summa längst ner.

Förresten.
Varför måste det alltid stå en skål med tio limefrukter i köket när det är visning? Och så den obligatoriska liljan i en stor golvvas?

Ni husägare, har ni några tips till oss angående budgivning etc? Ni har ett par dygn på er att kommentera, sen kan det nog vara så att det hela satt igång - med eller utan oss.

3 kommentarer:

Sara sa...

Gumman vad mysigt! Och vad rosa... ;) Jag håller alla tummar jag har för er och ert excelark.

Kram

Mattias och Hedvig sa...

Fint hus! Det blir ju ännu bättre dessutom när jag ser att det mäklas genom Länshem. Vi i LF-sekten håller koll på dig från alla möjliga håll. :-)

Mattias och Hedvig sa...

Förresten, vi hade lime och citroner i en glasvas när vi sålde förra lilla ettan. Och jag som trodde att jag var unik...