06 december 2008

Hur luktar tennis?


Om jag säger att något luktar "tennis", så skulle hälften rätta mig och säga att det inte är en lukt och hälften skulle förstå vad jag menar. Ni vet, odören av halvmöglig filtmatta blandat med doften av nyöppnad tennisbollsförpackning. Och så ett stänk svett från 57-åriga män i glasögon med glasögonrem.

Nu försöker jag komma på hur "sommarsol" borde lukta, för hos mina föräldrar hittade jag en Bliw-tvål med den lukten. God visserligen, men sommarsol? Nja. Borde inte detta vara ett fall för Konsumentombudsmannen förresten, eftersom de på förpackningen skriver något som den verkligen inte innehåller?

Snart ska vi i alla fall få känna doften av ovan nämnda lukter då vi ska till Teneriffa och njuuuta av sol, bad, tapas, sangria och tennis.

1 kommentar:

Fia sa...

Sorry kommenterade fel. Nu får jag väl skriva om dina roliga ord här :). Jag gjorde egna ord när jag var lite: Brasa blev brännasa eftersom man alltid brände korven på den. Bibliotek blev bokotek eftersom de faktiskt har massa böker och inte biblisar.