04 maj 2008

Det är väl typiskt...


..att man måste gå och bli gravid för att få sin bästa golfsäsong någonsin!

Förra helgen var vi i Skåne och spelade på Eslövs GK (30 p.) och Örkelljunga GK (32 p.) Helt godkända resultat, måste jag tillstå. Och så vann jag Longest drive-tävlingen över sju killar också. Skryt, skryt... Men till deras försvar kan sägas att de hade spelat fyra rundor tidigare den långhelgen och jag bara en.

Och så idag: efter ett antal säsonger harvande på samma hcp fick jag äntligen till en sänkning. Det var en underbar dag på Linköpings GK med sol, 20 grader och en bana i toppskick! Och Spiggen sov och var snäll under alla arton hålen. Han verkar tycka om golf. :-)

På jobbet började i tisdags en Steg-tävling (Korpen anordnar), så nu springer jag omkring med en sån där stegräknare för första gången i mitt liv. Känns lite konstigt, men å andra sidan är det en bra "påminnare" om att man alltid kan gå några fler steg än vad man annars gör en vanlig arbetsdag. Jag har som mål att komma upp i 9000 steg om dagen. Det är ungefär vad jag gick idag på golfbanan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar inne med stegtävlingar. Här på jobbet börjar vi nästa vecka, så jag räknar med att stegräknaren dimper ned inom kort.

Tramp tramp tramp

/Hedvig

Ulrica sa...

Hoppas att det GÅR(!) lika bra med bröllopsfestbestyren också. Vi ser fram emot fredag!!
/u