08 januari 2008

Nytt liv

Nya jobbet startade för en vecka sen. Jag har blivit mycket väl omhändertagen så här långt, med ett gediget introduktionsprogram på nästan tre veckor! Man ska som nyanställd träffa de flesta "funktioner" under ca 1-2 timmar, men även få en introduktion i vårt fastighetsbestånd, våra produkter/tjänster samt hur kommunikationen med hyresgästerna går till.

Ambitiös som jag är vill jag ju även "jobba", dvs GÖRA något vettigt, men jag intalar mig själv varje dag att de här mötena med kollegor och kunder är mycket värdefull och jag kommer inte att ta mig den här tiden sen. Men jag har ändå hunnit med att ta några beslut samt haft några "krångliga" kundkontakter redan. Det är bra att få lite försmak...

Det är dock konstigt att jobba åtta till fem. Varje kväll har jag kunnat hitta på något efter jobbet, vilket förstås är en välsignelse efter 2007-års 204 resdagar (!), men om jag ska vara ärlig har jag inte vant mig ännu. Det känns verkligen som ett helt nytt liv. Vissa mornar har jag nästan tyckt att det varit jobbigare att gå upp halv sju än kvart i fem, som jag gjorde när jag skulle med 06-tåget till Sthlm.

Jag har också funderat över om det här jobbet är mer ensamt än förra eller om det är tvärt om. Står man och utbildar en hel dag är man förstås aldrig ensam, men om nätterna på hotell var man ju det. Är man miljöchef på ett relativt stort företag kan man nog få känna av ensamheten när beslut måste tas och man vet att någon kommer att bli (be)sviken. Eller i alla fall känna sig så. Jag vet också att det är en tacksam roll att hänga ut i media, så där behöver jag verkligen få lära mig av proffsen. Kanske jag bör gå en kurs i mediaträning...

Jag har hur som helst en mycket bra VD/chef som backar upp mig i mina beslut. Det känns skönt.

Alltså: på u-fronten är allt bara bra. Hur mår du?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kära dotter!
Tack jag mår jättebra - roligt att du också gör det, med nytt jobb och allt.
Jag måste säga att jag tycker du har en mycket trevlig blogg, fina bilder, intressanta tankar och smarta kommentarer
Helt objektiv alltså/ AM

Unknown sa...

Du kommer aldrig vara ensam, men ibland kanske du kommer att vara "för dig själv", så att säga... Om du känner dig ensam måste du omedelbums säga till mig och alla andra som bryr sig. Men som sagt, du är aldrig ensam!

PS. Jag mår också bra, för övrigt... =) DS.

Fia sa...

Skönt - nu vet jag hur du har det och du verkar ha det bra! Himla bra att kunna gå in på en blogg när man inte lyckats connecta lajv. Jag är sugen på att ta en naturtur i helgen - vad tror du om det? En med Mr J och kidsen. Och MR S?

Love
S

Anonym sa...

Va roligt att få läsa om ditt nya liv! :) Tror att du kommer klara chefsrollen galant, det är bara det att oavsett jobb så har vi ju alla våra bra och dåliga dagar...

Kan tillägga att jag också mår bra. Alla intervjuer och tillhörande transkriberingar är klara, så nu äntligen (?) får jag använda mina hjärnceller igen och har börjat skriva på själva uppsatsen "på riktigt". Tror nog att 2008 kan bli ett spännande år..

kramar
L

Ulrica sa...

Tack alla ni för ert stöd och för era glada tillrop!
/u