27 juli 2008

Väldigt high-tech

Jag glömde kameran hemma. Miss av mig, men i detta high-tech-samhälle går det ju inte nöd på mig; jag har ju en mobilkamera med 3.2 megapixlar att tillgå.

Dock stötte jag på nästa problem när jag insåg att jag inte kan publicera några av dessa bilder på bloggen, eftersom jag även glömt sladden hemma, den som går mellan mobilen och datorn. Datorn har inte heller blåtand eller minneskortläsare, så jag kan inte få enheterna att "prata" med varandra. Pust.

Vad gör man då? Jo, då testar man att gå in i mobilens kameraalbum, välja "Skicka till" och sen finns det något som heter "Blogg". Jag testar, tänkte jag och skickade iväg en bild ut i cyberrymden. Efter ett tag kom det ett sms tillbaka där det stod att de skapat en blogg och att bilden fanns att hitta där. Och mycket riktigt, nu finns det en "ny" blogg (som bara jag kan läsa, för den fungerar bara som mellanlagringsplats) dit alla mina mobilbilder skickas.

Jag borde börja jobba med "data", som hon i Masjävlar. Jag är för j**la bra på sån här high-tech! Nästan så att jag slår mannen på fingrarna. Nästan bara.

Resultatet ser ni nedan.

Inga kommentarer: