19 juli 2008

"Det här kan du ju inte dricka!"


OK. Here it comes: Jag saknar Klorin.

Vi har en massa vita kläder hemma som fortfarande är hela och fina (och ibland dyra), men som med något år på nacken börjar få en inte så vit färgton längre. Igår körde jag en vittvätt med Änglamarks "Bleksalt". Tror ni att det gjorde susen? Nope. Ibland är dessa miljömässigt riktiga medel fullkomligt odugliga!

Jag köper KRAV-mat, kör en etanolbil, använder fjärrvärme, cyklar till jobbet, skänker pengar till WWF och SNF, skruvar i energisparlampor, källsorterar, köper utsläppsrätter när jag flyger o.s.v. SNÄLLA, kan jag inte få köpa en liter Klorin utan att få sjukt dåligt samvete?! (Jag lovar att jag inte ska dricka det.)

P.S. Nu har jag lagt till ett foto på "Vet hut!"-inlägget. Cyklade förbi igår och tog en bild. Fast jag är fortfarande en mes när det gäller att gå in och förklara för dem i butiken att det är fel att skriva så. Man vill ju inte låta som en besserwisser...

1 kommentar:

Sara sa...

Om jag skickar ett visitkort till dig kan du lämna det till dem och hälsa från en icke-anonym (blir svårt att vara hemlig när ens namn står på baksidan av kortet...) språkpolis som inte vill något mer än att rätta till det vettlösa språkmissbruk som tycks få fortgå i evinnerlighet.

Kram
s. Polis