23 juli 2008

Semester!


Första dagen på semestern och Spiggen väcker mig kl.7 för att visa att hon (ja, vi vet att det är en "med-blygdläppar-och-här-borde-snoppen-varit-om-det-funnits-nån") numera även kan sparka på revbenen inifrån, inte bara underifrån. Vi uppmuntrar alla nya fina beteenden hon har... hrm... Skämt åsido, det är underbart och mysigt, men nu börjar jag bli less på magen och vill ha ett barn istället. Fem veckor kvar. Typ. Kanske. Eventuellt.

Jag har i alla fall snabbt kommit in i "semestermode", vilket är skönt. Det gjorde jag förresten redan igår kväll när vi var på mycket trevlig svärmorsfödelsedagsmiddagsbjudning med S:s släktingar. (Tack för senast!)

Imorgon drar jag till mitt paradis på Öland där jag ska ligga och flyta i poolen likt Roms tre kullar (eller var de kanske sju), käka jordgubbar tills de tar slut, promenera längs stranden och raukarna, läsa alla pocketböcker jag köpt men inte avverkat, besöka Rosas handel och köpa lammkött och så umgås ett par dagar med far, bror och kusin. Förhoppningsvis slipper jag besöka sjukhuset i Kalmar, men jag har i alla fall tagit reda på numret till förlossningen där. Bättre att förkomma än att förekommas.

2 kommentarer:

Stefan sa...

Om du mot all förmodan skulle behöva besöka sjukhuset i Kalmar, ring gärna mig och säg till så att jag hinner komma ner i god tid. Jag får väl cykla nu när alla andra fordon är borta... Eller vänta förresten, jag kan ju ta den där brandhärjade Kustpilen i så fall... Så får det bli, mot all förmodan, alltså! ;-)

/S

Anonym sa...

Jaha... semester"mode"... Jag trodde du menade att du hade kommit i ditt semestermode (som i kläder). Det hade ju varit en bedrift annars. Jag är lite trög ibland (för det mesta enligt vissa).

Jag känner inte till ett tåg som heter Kustpilen, däremot finns det en Kustsnigeln som man kan åka med. Ja tror det är den du menar, Stefan.