21 juli 2008

Nu boar vi!

Häromdagen kom denna post till Mamma U: Försäkringskassan frågar om jag vill ha pengar; Rädda Barnen inser att jag verkar tycka om barn och alltså borde ge dem pengar och så Babyland som tror att jag har för mycket pengar och tycker att jag ska spendera allt hos dem istället.


Vi har också börjat "boa" lite, vilket nog är på tiden. Igår och idag har vi målat om en gammal byrå, som jag själv hade som bebis och som hängt med mig hela livet. Jag tror faktiskt att det är originalpappret som ligger i lådorna. (Eller hur, mamma?)


Vi passade även på att ge nytt liv åt några växter. Det känns häftigt att dra paralleller mellan sticklingar och Spiggen!



Listan över borde-köpa-prylar till Spiggen är skriven, men all input är välkommen från er som vet vad som är riktiga måsten! Barnvagn, babyskydd och säng är fixat. Och så en byrå förstås.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Njae, orginalpapper i byrålådorna, det vet jag inte om jag kan påstå precis!? Men det är "orginal" på så sätt att det är hyllpapper från 1977 och det är ju ett unikt och väldigt vacker papper, eller hur? Bra att ni tar tillvara på gamla möbler, säger en blivande mormor

Jonas sa...

Hmm... glöm inte att hela tiden ha välstämda instrument (gitarrer, och, piano, t.ex.) när Spiggen föds. Det har större betydelse för musikaliteten än vad man kan tro, enligt vad jag hört. Blöjor?

Anonym sa...

Jo, man brukar få några blöjor med sig från BB, men de går ju åt ganska snabbt. I början, innan vi blev sådana gamla rävar som vi är nu, gjorde vi av med rätt många tvättlappar och smutsade ner ganska många små handdukar vid varenda bajsblöjbyte. Så det kan vara bra att ladda upp hemma... Men det viktigaste, vagn och säng, har ni ju redan.
Ett tips annars är att ha en matlåda till Stefan redo i frysen när det närmar sig, oftast får inte killen mat på förlossningen eller bb.
Kram!
Malin

Stefan sa...

Hej Malin.
Eftersom jag är en matlådekille redan från början, in absurdum till och med , kommer det inte vara några problem. Jag har redan räknat med att frysen ska laddas med färdiga portioner så att vi slipper laga en massa mat när vi är hemma igen och vill lägga all tid på att studera det lilla miraklet. Tack för tipsen, för övrigt!

/S