10 oktober 2007

Vad var det jag sa?!


(Kortet är taget på en säkerhetskonferens i förra veckan. Surt att när man väl hamnar på bild och på internet så är en alldeles för liten bild för att nån ska se att det är jag.)

Som jag skrev så händer det för sällan. Nervositeten alltså. Och nu tänker ni säkert att ”det var värst vad hon skryter om att hon inte blir nervös när hon står framför folk”, men för mig är det ett jobb. This is what I do. Gör jag det dåligt får jag kicken. Typ. Det är som om dagisfröknar inte kunde byta blöjor, sjuksköterskor inte vågade ge sprutor eller programmerare inte kände till det binära talsystemet. Men ok, det var en parentes.

Idag höll jag en oerhört bra kurs! (Det DÄR var skryt däremot.) En av de bästa jag hållit faktiskt. Kanske var det för att jag sovit och ätit så gott (Tack M&K för senast!)… Eller så var det för att jag var nervös igår. Dessutom fick JAG idag lära mig massor om sjöfarten, och det var inte alls så buffliga sjöbefäl jag hade att göra med utan t.o.m. riktigt sympatiska sådana! (Jag älskar när jag har galna fördomar!) Och som ni redan gissat så avstod jag från att ta upp det där med ”flickan i Havanna”…

Vi hade bl.a. ett befäl som varit med och letat överlevande bland liken från Estonia. Det var känslosamt att höra honom berätta om att nästan alla lik var – undantaget skorna – nakna pga att de inte hunnit få på sig kläder. Han grubblade fortfarande på varför alla prioriterat skorna…

Nu måste jag hinna med tåget till Lkpg. Sitter på korvkiosken i Katrineholm och käkar. Pust... Konsultmiddag idag igen...

Inga kommentarer: