30 oktober 2007

Nu är jag kortare


Idag gjorde jag slag i saken och ringde till AmEx för att säga upp mitt kort. Det är alldeles för få inköpsställen som tar deras kort och f.ö. använder jag kreditkort lite för sällan för att det ska vara "lönsamt". Jag tar och konverterar mitt Statoilkort till ett med inbyggt MasterCard istället.

Nu till dagens spaning (som Sissela Kyle också uppmärksammade lite grand i helgens "Spanarna" på P1):
Varför ska man trycka in så många val i telefonen när de ändå ställer samma frågor när man - sent omsider - kommer fram till en levande röst?!

För AmEx var jag tvungen att välja/trycka in:
1) privat eller företag
2) kortnummer
3) telefonkod (hade jag ingen aning om, men fick gå vidare iaf)
4) fyrsiffrig kod ovanför kortnumret
5) personnummer
6) "Hej! Vad heter du? Vad har du för kortnummer?" -- Really??!!

Tryck 1 för att bli irriterad, eller dröj kvar så kopplas ditt samtal bort.

Inga kommentarer: