02 oktober 2007

Utan nät i två dagar försmäktar vi på denna ö

Vi har flyttat! (Flyttkort är på väg till släkt och vänner… Vi ska bara hitta pennorna först.) ”Bebisen” som förr bara var ett par betongblock med hål i har nu vuxit ur den fula-ankunge-dräkten och blivit en svan i vacker skrud. Utsikten från baltanen (balkong/altan) har blivit ännu tjusigare då trädens höstfärger och den nyanlagda våtmarken pryder vyn.

Det är spännande med alla ljud. Jag ligger vaken och lyssnar och lär mig. S går över ett mattpolerat parkettgolv; en droppande kran; en färdigkörd diskmaskin; byggarbetare utanför fönstret; kylskåpet; grannar som dammsuger. Det är synnerligen tyst trots allt.

Flytten gick bra. Två flyttgubbar kom och bar ut, bar in, bar ut och bar in. Sen lämnade de mig med en faktura och en ouppäten butterkaka, som jag köpt enkom för dem. (Har folk det så bråttom på sina jobb nuförtiden att de inte ens har tid för en kopp kaffe med kunden?)

Den senaste veckan har vi varken haft fast telefoni, internetuppkoppling eller en inkopplad TV. Helt underbart! Allt kommer naturligtvis i sinom tid att kopplas in, men fram till dess njuter jag av allt det andra man kan göra i livet (läs: packa upp lådor och leta efter försvunna pinaler).

Idag ringde de förresten och sa att vår Loveseat har kommit! Custom made just for us. Bilder kommer så fort vi fått hem ”henne”.

Pusselbitarna faller så smått på plats och jag har just insett hur härligt det är med Potential: man har det bra, men man ser liksom att det bara kan bli bättre. Så känns det med hemmet just nu. För varje stolstass som appliceras kommer vi ett steg närmare en färdigutvecklad svan.

Inga kommentarer: