08 juni 2007

Visby - business & pleasure


Är i Visby på jobb. Det har gått superbra och kunderna är nöjda. Nu kan jag njuta av två dagar ledigt på Gotland.

Jag har inte bokat in någonting alls imorgon eller på söndag. Kanske hyr jag en cykel och cyklar runt. Kanske jag sitter och läser en bok hela helgen (vilket jag inte gjort på år och dar). Kanske jag sätter mig med datorn i Almedalen och surfar på bibliotekets trådlösa nätverk (som når ut i parken, sägs det). Kanske söker jag upp en guidad Linné-tour och spanar på orkidéer. Kanske provar jag mig igenom så många av Glassmagasinets dygt 100 smaker som möjligt (än så länge är jag uppe i 3). Kanske går jag på "Ocean's 13" på kvällen. Kanske vågar jag mig ut på en pub och pratar med främlingar.

Nu kan ni väl inte påstå att jag är för pretantiös? Boka upp en hel helg på Gotland utan en enda plan. Än så länge har det ordnat sig. Jag träffade en "kompis kompis" igår kväll och i eftermiddags. Hon har flyttat hit och känner nästan inga här än. Min 65-åriga kund Hans och hans fru bjöd ikväll ut mig på middag i hamnen. Fantastiskt trevligt! Det känns så skönt att kunna säga att man gärna hänger med på såna saker utan att ha en massa andra planer. Jag ska nog göra fler såna här opretto-resor! (Fast gärna med sällskap...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som du "fångar dagen" Ulrica! Det är underbart att du känner att du kan unna dig denna lyx! Ha en underbar helg på Gotland! Mamma

Ulrica sa...

Ja, jag känner att jag inte vill säga om tjugo år att: "Jag minns när jag var 30, då reste jag jättemycket." -Vad såg du då?
"Ja, det var väl mest hotellrum och flygplatser..."

Om jag nu får "gratisbiljetter" till olika platser i Sverige och världen måste jag väl för fasen se till att få ut det mesta av dem! :-)

Fia sa...

heja ullis! Vi har sprungit och golfat idag. Pest och pina-varmt för att springa - hugaligen hugamej. Men UUUUNDERBART väder. TROPISKT.