09 juni 2007

Idag har jag fått...


... sova ut.
... gå en hurtigrutt runt ringmuren på morgonen.
... pengar från Farbror Staten ("Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!").
... shoppa upp ovan nämnda riksdaler (till viss del). Det var f.ö. oerhört längesen jag handlade kläder till mig själv. Idag blev det två kjolar, tre toppar samt en kortärmad skjorta. Fasen vad snygg jag blir nu!
... gå vilse i Visby för sjunde gången.
... sitta i lugn och ro i Almedalen och läsa "The other side of the story" av Marian Keyes. Ja, jag vet - Chic lit så det ryker om det, men jag behöver rensa hjärnan med lite oseriösa alster ibland. Jag kan ju inte bara läsa "Linné på Gotland", en bok jag f.ö. fick från kunden igår som tack.
... lära mig nya träd, eftersom jag spenderade några timmar i Botaniska trädgården. Bl.a. naverlönn, vitask, rödblommig hästkastanj, hängrönn, manna-ask, gudaträd och tulpanträd. Alla ordentligt fotodokumenterade till min egna Artdatabank.
... färg.
... en gastronomisk himmelsfärd genom att sätta mig ("Ett bord för en, tack.") på en av Visbys mest välrenommerade krogar. Jag tog en närodlad meny: Nyskördad gotlandssparris - både grön och vit - med hollandaisesås, parmaskinka och parmesanost. Därefter en kalvfilé med murkelsås och färskpotatis. Som pricken över i:et en rykande färsk rabarberpaj med vaniljsås. God damn it!
... lära känna Pelle och Agneta vid bordet bredvid. Ett fantastiskt trevligt par i 60-årsåldern som gift sig idag vid Högklint. De var skilda en period 1990-92, men sen blev de ihop igen, men det har inte blivit av att de gift om sig förrän nu. Gulligt, tycker jag.
... ner pulsen rejält.
... en massa snälla sms från mina vänner.
... veta att jag är saknad på fastlandet.


Inga kommentarer: