01 oktober 2008

Miss av Filippas föräldrar...

Alva fick en peng av sin gammelmorfar för att köpa sångbok för. Hennes mor gick då till bokhandeln och inhandlade två stycken "Barnkammarboken" (den silvriga och den vita - båda för barn 0-2 år). Eftersom båda innehöll en CD-skiva tog jag en av de "oanvända" och "obläddrade" böckerna långt ner i högen. Risken är ju mindre att det är någon som bläddrat sönder boken eller tafsat på skivan. Trodde jag...

Väl hemma insåg jag att jag tydligen lyckats få tag i ett synnerligen använt och genombläddrat exemplar! Till Jenny kan jag bara säga: Var inte ledsen. Filippa fick nog en dubblett av boken.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Bra, bra, bra! Musik är bra! Kom böckerna med partitur eller noter? "När du hör den här signalen, då vet du att det är dags att vända blad." Affärsidé?

Ulrica sa...

Naturligtvis med partitur till en hel klassisk orkester och mitt bland oboenoterna har de målat en "krokodil [...] han var rätt tjock och fet och blåste i trumpet".