20 oktober 2008

Jodå, det är min dotter också

I snart sju veckor har vi fått höra: "Oj, vad lik hon är Stefan!" Och vi har inte invänt mot detta faktum, för det är sant. Hon är inte 1,90 lång, vältränad och har skägg, men hon har "strawberry blond"-hår precis som far sin och så likadan näsa och likadana ögonbryn.



Självklart har jag tyckt att det varit kul när folk sagt så, för alternativet är ju inte att föredra: "Oj, det var verkligen inte likt Stefan. Vem är pappan egentligen?!" Men det hade ju varit kul om någon sagt att hon liknar mig...

Nu har jag i alla fall lite bildbevis på att jag nog trots allt är en av föräldrarna till Alva.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Grattis till Alva! Jag är Elisabeth som din mamma promenerar med i Örebro. :) Jag hoppas att jag får träffa dig och din familj någon dag, det skulle vara kul. Håkan och jag väntar barn i slutet av januari... det är sååå spännande. Suck ja! :)
Ha en bra dag!! Hoppas det är ok med dig att jag får läsa din blogg.
/ Elisabeth

Ulrica sa...

Hej Elisabeth!
Alla som vill får förstås läsa min blogg! Annars hade jag behållit min lilla rosa dagbok med lås från lågstadiet och skrivit i den istället. :-) Det är alltid roligt när nya människor hittar hit i cyberrymden!

Jag hörde att ni också väntar tillökning - superroligt! Vi har bebiskläder i strl 50 (och 56 snart) som Alva redan vuxit ur och som ni kan få låna! Bekanta har en tendens att inte ge presenter i den storleken (vilket förstås är bra!), så de får man skaffa på egen hand.

/Ulrica

Jonas sa...

Hmmm... vad snygg du är på den bilden Ulrica!

Ulrica sa...

Felräknat av mamman... IDAG fyller hon sex veckor. Inte sju. Tiden går långsamt när man har kul. Eller vad det nu heter.