13 januari 2008

WordExpress - om du innte kann srkiva schälv

Jag behöver ingen ordbok.

I Malmö (staden som f.ö. tillåter "bara bröst") bor nämligen min kompis Sara. När hon var tre år gammal hittade hennes föräldrar henne sittandes framför bokhyllan med tre tomma bokpärmar framför sig. Alla böckernas sidor hade Sara ätit upp, och som ni förstår nu led av en olidlig magknip.

Böckerna som hon hade inmundigat var "Compact Oxford English Dictionary", "SAOL" samt "Dictionnaire des synonymes français".

Detta är i alla fall min version av historien hur det kommer sig att Sara har så många ord i sig. (Hon har en annan version, som tydligen innefattar en massa universitetspoäng i språk samt utlandsvistelser. Struntprat.)

Hur som helst. Nu har hon äntligen börjat öppna upp denna språklåda (det har inget med ordet klåda att göra), genom att hon startat en egen firma ihop med sin sambo. Hemsidan är fortfarande under uppbyggnad, men företaget finns!

Alla ni som behöver hjälp med att skriva ett attraktivt CV till exempel, hör av er till Sara a.k.a. WordExpress!

Grattis gumman!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, jag har ingen annan förklaring, det var precis så det gick till!

Tack och tack och tack och...kram.

Fia sa...

Roligt :) Härligt med folk som har driv och vågar satsa. Lycka till Sara!

Förresten så kom jag på att mina kommande helger är helt körda. Nu i helgen är det stockholm, veckan efter det Paris, veckan efter det också. Men sedan borde vi kunna få till lite utomhusaktiviteter.

puss kram och saknar dig