16 januari 2008

Ett sista besök i Husum


Jag har "bytt" några dagar mellan gamla och nya jobbet för jag var tvungen att avsluta ett projekt för en kund uppe i Husum (Ö-vik). Flyget tog mig upp i måndags och jag kom hem nu ikväll. Hela resan hem har jag suttit och tänkt: "Det här är sista jobbresan, det här är sista jobbresan..."

Kunden i Husum tog igår kväll med mig på hockey i Swedbank Arena. Jag var den enda som satt och applåderade (lite försiktigt) när Mora gjorde de två första målen i MoDo:s kasse. Sen vände hemmalaget och fick sina irriterande tre poäng och knaprar nu i på avståndet mellan ärkerivalerna från förra året - LHC! Linköping ligger bra till så här långt, men imorgon möter de serieledarna och det känns i alla fall som en viktig match, även om det säkert är tusen omgångar kvar.

Fråga mig inte varför jag är intresserad av hockey. Jag har nog aldrig betalat för att se en match, för det har alltid funnits lite kundbiljetter att tillgå. Och eftersom jag har jobbat/jobbar i en relativt mansdominerad sektor (mkt entreprenörer), så har det alltid uppskattats att lite hockeyintresserat kjoltyg följt med. Hehe. Sen tror jag fortfarande att jag är lite smickrad över att Tony Mårtensson - för längesen - bjudit mig på drink på krogen. Hehe igen. (Nej, jag saknar verkligen inte singellivet!)

Mycket snack och lite hockey!

Inga kommentarer: