13 januari 2008

Sveriges sämsta film ska utses!

Jag utlyser härmed en inofficiell filmtävling:
SVERIGES I SÄRKLASS SÄMSTA FILMPRODUKTION GENOM TIDERNA

Mitt första bidrag:

"Allt om min buske"
Utlåtande: Filmen presenteras som en "sexkomedi i trädgårdsmiljö om oväntade kärleksförbindelser och avgrundsdjup svartsjuka". Att Sandrew klassar filmen som en "sexkomedi" är det enda komsika, som jag ser det. Lama skådespelarinsatser, onödiga biroller, svaga intriger och långt ifrån "oväntade kärleksförbindelser" får filmkonsumenten sig till livs. Detta är ett riktigt bottennapp i svensk filmhistoria. Vad du än gör - se den inte! Och vad du än gör - fråga mig inte varför jag genomled den!

Vilken film som kommer att vinna tävlingen avgörs av undertecknad i sinom tid. Jag får helt enkelt gå på era eminenta sågningsformuleringar.

Inga kommentarer: