24 januari 2008

SYV-dag på univeristetet

Idag har jag pratat inför ett tjugotal studie- och yrkesvägledare från grund- och gymnasieskolor i regionen. Universitetet (LiTH egentligen) hade bjudit SYV:na till en infodag och tagit in några "gamla" studenter för att pratat om "Vart leder studierna egentligen".

Jag pratade om präster och bananskal, killen från biogasföretaget pratade om "bajsgas", och tjejen från det medicinsktekniska företaget citerade Damernas Värld och drog paralleller mellan rymdfysik och att man måste ha vantar på sig när det är kallt. På det hela taget en mycket uppskattad eftermiddag som ni hör. :-) Vi fick riktigt snygga lyxpennor som tack och jag passade på att dela ut reklamsaker från mitt företag. Alla glada och nöjda alltså.

Eftermiddagen fick mig dock att fundera på varför och hur jag står där jag står idag och vad jag kommer att berätta om jag får komma tillbaka om tio år...

Inga kommentarer: