13 januari 2008

100!

Enligt "Redigera inlägg-funktionen" här inne i mitt lilla blogghem är detta det hundrade inlägget! Jag måste säga att jag faktiskt är rätt stolt över mig själv som gått vidare med detta projekt, trots att jag inte är känd för att vara den mest tålmodiga kvinnan på denna jord.

På tal om hundra måste jag berätta om den hundraårsfest (50+50), som vi var på i helgen. Jag har egentligen ganska små förväntningar när jag går på födelsedagsfester som skiljer 10, 20, 30 eller fler år från min egen ålder. Jag känner mig lite mal placé helt enkelt. Denna fest var dock mycket trevlig och vi sjöng låtar från första förrättstuggan till sista konjaksslurpen! Dessutom fantastiskt god mat och trevlig dans också!

Det är dock alltid pinsamt med riktigt fulla människor i ens närhet och jag tror att jag blir extra känslig när personen ifråga innehar samma ålder som mina föräldrar. Jag får flashbacks från barndomen då jag tänkte att barn/ungdomar är dumma för att de inte vet bättre. När man blir vuxen gör man aldrig dumma saker. Man super inte, mobbar inte och framför allt lyder man alla lagar som finns. (Jag har reviderat den samhällssynen några gånger genom åren...) När jag får ett fyllesvin till bordet går jag in i nån tyst mammaroll och blir mer "vuxen" än vad han är. Att flytta på ett illa ställt vinglas, är ett mycket bra exempel på den förmyndarroll jag intar. Usch. Jag vill inte behöva känna så. Nog med präktighetssnack!

Inga kommentarer: