13 januari 2009

Mardröm


I natt hade jag en riktigt ruskig mardröm. Då är det ruskigt tur att man har en så bra man liggandes bredvid, som kan hålla ens svettiga hand och pussa på en och säga att det bara var en dröm... det var bara en dröm.

Men det jag undrar är om det är så "bara" egentligen? Den här specifika drömmen handlade bl.a. om några goda vänner som svek mig och hotade min familj till livet. Varför totar mina hjärnceller ihop en sån historia för? Det var välan onödigt?

Nu är jag trött som en gnu (eller bäver eller vilket djur det nu är som är trött), men jag har dragit mig för att gå och lägga mig för jag har ingen man att vakna upp bredvid om det nu skulle behövas igen. Han åkte nämligen till fjällen i morse och ska vara borta hela veckan. Nu har jag visserligen Alva som presumtiv tröstare, men vi försöker få henne att sova i sin egen säng HELA nätterna nuförtiden, så jag får nog klara mig mol allena sex nätter framöver. Det är rackarns synd om mig.

Fast jag fick äta Häagen-Dazs-glass ikväll. Det får man när det är synd om en.

5 kommentarer:

Lycka sa...

Absolut!
Mig är det också synd om. Pontus har åkt till Miami på tjänsteresa, så honom är det däremot inte alls synd om. Jag fick ingen glass men en manikyr medan mitt annars så kinkiga lilla kindtandsmonster satt alldeles tyst och snäll i vagnen. Tuvr

Stefan sa...

Jag upplevde precis en egen mardröm, så jag skulle också behöva lite Häägen...
Jag har ju tjatat om en ny klassiker och att i så fall starta med årets upplaga av Vätternrundan. Nu visade det sig, när jag skulle anmäla mig, att den blev fulltecknad IGÅR!!! Vad är oddsen? Nu får jag lita på att någon vänlig själ som anmält sig men som ångrar sig säljer sin startplats till mig. Jag är i o f s inte orolig för att jag inte får starta, men nu innebär det lite mer bök... Jag önskar att jag var mer som min fru, som har framförhållning och sedan länge är anmäld till sitt lopp.

Kram!

Sara sa...

Stackars vännen, det är synd om dig! Du kan skaffa en nattlampa till Alva, de är bra även innan hon får eget rum...
Mig är det inte alls synd om dock. Jag andas igen och alla troll mår som de ska :) Önskar bara att vi hade varit familjen i Hbg som vunnit 110 miljoner. Då hade vi köpt en fin lägenhet vid havet idag.
Kram på sig!

Anonym sa...

Jag undrar mest vilka vänner det var som hotade er? Var det kanske vi? Då kanske jag inte får komma och hälsa på...

/Malin

Ulrica sa...

Nej, Malin, det var inte ni, så du är därför hemskans välkommen hit om några veckor!! :-)