18 september 2008

ICA Maxi

Idag handlade Stefan, Alva och jag på ICA Maxi. Två vagnar; en med en bilbarnstol i + varor och en med bara varor. Shit vad småbarnsföräldrig jag kände mig! Men det funkade och Alva sov hela den stressiga halvtimmen.

Varje dag är numera ett äventyr och det känns precis som när man träffar en ny kärlek: det pirrar i magen i början fastän man knappt känner varandra. Varje ny grej man får reda på tar man in och "smakar på" och oftast stärker det bara kärleken och man tänker: "Wow, kan han sånt också?!" eller "Oj, vilken tur att vi tycker lika i den och den frågan." och ibland "Aj då... men det kan jag nog lära mig att leva med. Jag är ju inte heller perfekt."

Ikväll ska jag gå på Ladies Circle en stund. Det är dans på schemat idag och det tror jag kan vara en ganska lagom aktivitet för Alva och mig. Vi kan stå och vicka lite på rumpan i ett hörn.

3 kommentarer:

Jonas sa...

Det måste vara kul att få uppleva saker "för första gången"!

Det är bra att du börjar uppfostra Alva med musik och dans redan nu! Jag kan nog lära henne tango när jag kommer hem så det behöver ni inte stressa med!

Kul att höra lite på bloggen även om du har fullt upp!

Martina Lundström sa...

Det är roligt att se vad du skriver på din blogg. Den har ju blivit så fin oxå.

Jag förstår att ni har fullt upp med Alva och varann just nu men jag vill ändå komma till dig snart. Du kom till mig när Axel var nyfödd och det minns jag med glädje. Minns du vad jag fick? En nalle från Japan till Axel och en Kenzoscarves till mig. Den använder jag fortfarande. Jag tycker att det är mamman som är värd mest presenter när barnet har fötts. Bebisarna förmår ju ändå inte att uppskatta det de får:)

Tusen kramar
Martina

Ulrica sa...

Martina,
Nu är jag frisk igen och kan på nytt börja känna för att träffa andra människor. Det är f.ö. läskigt att jag minns när Axel var nyfödd. Jag tänker bara på alla mammas tantkompisar som rufsade till en i håret när man var åtta år och sa: "Jag minns när du var nyfödd, Ulrica." Gud vad jag ogillade såna kommentarer. Jag lovar att jag inte ska säga så till Axel. :-)

Nästa vecka är du välkommen över nån kväll (eller dag) om det skulle passa.