05 september 2008

Ok, jag erkänner...

Jag tycker om att shoppa kläder. Kanske har det varit en "kompensation" för att jag är riktigt dålig på att shoppa skor. (Jag har stora fötter och kan i och med mina hallux valgus inte trippa omkring i små söta Manolo Blahnik.)

Jag är också svag för märkeskläder, vilket gör att Outlet-ställen sällan går back när jag kommer dit.

Igår åkte S och jag till Vingåkers Factory Outlet. Vilken hemsk (men mycket ekonomisk!) känsla det var att gå omkring bland alla mina favoritmärken och inte kunna handla mer än en amnings-bh. (Ok, jag köpte ett par saker till, men det var lite på vinst och förlust i och med att man inte riktigt har koll på hur man ser om ett par månader.)

Det som gladde mig mest med gårdagen var att det på var och vartannat plagg sitter en informationslapp om att bomullen är ekologiskt odlad och/eller att plagget inte innehåller några giftiga kemikalier. Det var inte längesen som ekologiska kläder innebar raggsockar som var färgade med svamp- eller växtfärgning eller en hemmagjord kjol som var gjord av gamla slipsar köpta på nån secondhandaffär.

Häromdagen fick vi ett igångsättningsdatum: 15 sept. Så om inget händer innan dess finns det nu i alla fall en "deadline". Tack alla ni som ringer och sms:ar och kollar läget! Som ni förstår så hör vi förstås av oss när det händer något på den fronten. Till dess fortsätter jag mitt liv och mina inlägg på bloggen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilket ansiktslyft din sida har fått! Väldigt fint!

Och hoppas att ni snart får träffa er nya familjemedlem!

Kramar o lyckönskningar!

/L

Ulrica sa...

Tackartackar! Vi hoppas också att hon snart tittar fram!
/u

Anonym sa...

På tal om att shoppa...Ullared, Ullared, Ullared!!! (Fortfarande kompisar??) =)

/Anki
PS. FICK Erikas knäskydd eftersom hon sa att hon aldrig slänger sig. Bra eller dåligt? Bra för mig, dåligt för laget? Vi måste hetsa henne lite mer...får helt enkelt LÅNA skydden tills vi fått ner henne på knä =)
Rolig match ikväll, trots smekmånaden med de nya spelarena. Såg dock en hel del j***a-anamma i dem. Härligt!!!

Ulrica sa...

Anki, du vet att jag tyvärr inte kan vara vän med ullaredianer. I alla fall inte när jag själv inte är småbarnsförälder. Och det är jag inte. Än.

Nu är jag i f.ö. vecka 42. Får man kompensation från staten månne? Nåt måste jag ju få från någon för mitt lidande. Det borde väl finnas nåt statligt bidrag som går att överutnyttja för överburna kvinnor? Annars är det ju ingen idé att jag bor i ett i-land?!

/u

Jonas sa...

Tjenare Ulrica!

Jag är säkert inne på din blogg 5-6 gånger om dagen nu! Du får säga till Spiggen att hon inte kan vänta tills jag kommer hem innan hon kommer ut. Det blir liksom lite väl länge.

Jag var inne på famousbirthdays.com och kollade vilken dag som jag tycker hon borde födas på. Det är bara att välja! Den 29 aug. fyller bland annat. Charlie Parker, John McCain, Michael Jackson och Ingrid Bergman... åsså jag förstås. Stjärnspeckad dag. Den 15 är inte så dum den heller!

Hej hopp! Hälsa Stefan!

Jonas sa...

stjärnspeckad stavas förstås stjärnspäckad, och inte på något annat sätt. ;)