25 september 2008

Höstpromenad i sommarvärme

Det är underbart att ha "semester" ihop, hela lilla familjen. Idag njöt vi av en 3,5h promenad i härligt solsken till exempel.




I helgen blir det sverigeturné för att hälsa på min släkt. Det ska bl.a. bli kul att få visa Stefan och Alva Sandviken, staden där jag föddes. Vi håller tummarna att bilåkning är något som Alva tycker är ok. Vi har hittills bara tagit kortare turer. Bilåkningstips från er småbarnsföräldrar mottages tacksamt! Betänk dock att hon bara är två veckor gammal, så billekar som "räkna traktorer" eller 20-frågor är inte riktigt aktuella än.

6 kommentarer:

Anonym sa...

åh, det ser himla mysigt ut! tur att ni köpte ny kamera innan Alva för nu finns det ju rätt mkt att ta kort på!

Hoppas bilresandet går bra! Och när resorna är avklarade och du har slutat gråta och sånt ;) så kikar jag hemskt gärna förbi någon dag för att se nykomligen i egen hög person, om det passar er såklart..

kram/Ladan

Jonas sa...

Av någon outgrundlig anledning fick jag seriösa Lars Ivar-vibbar av den första bilden. Det var det första jag tänkte på faktiskt. Vet inte varför?

Mysigt med höstpromenad. Idag gick jag i kortärmat och shorts till skolan. Mmmm...

Anonym sa...

Hej!
Härligt att du är frisk igen. Fina bilder också!
Bilåkning: Vi åkte också en hel del när Felix var liten, och stannade stup i kvarten (eller stup i timmen) för att de sagt på BVC att nyfödingar inte ska sitta i bilbarnstolen längre än max en och en halv timme åt gången. Något om att de sitter så nedsjunkna så att de kan få svårt att andas. Men vi känner många som åkt längre tid än så. Felix ville ju ändå äta nästan en gång i timmen, så det blev ju så... Men det kan vara skönt att ta en längre paus då och då, vår kotte protesterade i alla fall väldigt om det blev för mycket bilåkande utan rejäla avbrott. SÅ, tumregel: Ha gott om tid...
Kram,
Malin

Sara sa...

Inte för att jag har några som helst tips om vare sig mammalivet eller bilåkning (men jag kan en del om att lägga golv), ville bara säga att ni har ett helt magiskt vackert barn!

Hon är jättefin på bilderna och då är jag inte ens särskilt partisk :)
Hoppas ni har återhämtat er och orkar med lite besök på onsdag eftermiddag, jag lovar att ta med kakor som gör att skärpet måste tas in minst ett hål till.

Kram!

Ulrica sa...

Hej alla snälla "inläggare"! Resan gick jättebra och Alva skötte sig exemplariskt. Idag är första dagen på min "ensamma" mammaledighet; Stefan började jobba idag. Rätt tungt så här långt, men jag ska nog kunna hitta lite rutiner för att klara av de här sex månaderna.
/u

Unknown sa...

Vilken otroligt söt liten Alva!

Har stirrat på bilder nu i någon minut. kommer nog stirra på bilden tills lunch-breaket är slut...

lyckat till med första home-alone-dagen!

höstpromenad! mysigt. glöm inte att ta med klubborna nästa gång bara :-) gäller att börja i tid.

kan inte skriva mer nu. måste fortsätta titta på bilden.

//Peter