30 maj 2008

Trauma mot distala underarmen

Jag har ett mycket riskfyllt arbete. Jag tror t.o.m. att Arbetsmiljöverket klassat "Miljöchefer inom fastighetssektorn" som en stor riskgrupp och jag har hört ryktas om att de granskar oss lite extra i år.

Igår hände det som tydligen är den vanligaste skadan inom riskgruppen: en portabel projektorduk slår ihop och träffar min högra handled som ett kraftigt basebollslag. Jag skulle bara vrida duken några grader och så PANG! Omlindad i ett ispaket genomförde jag ändå mötet i ett par timmar. Det gick bra, men man blir ju väldigt chockad (både jag och deltagarna) när en sån här olycka sker på arbetstid. Väl tillbaka på kontoret skriver jag en arbetsskaderapport och allt det där man ska göra (prata med närmaste chef, skyddsombud m.m.).

Under natten blev det värre och i morse ringde jag sjukförsäkringsbolaget och bad dem fixa en läkartid åt mig. (Måste berömma det där med sjukförsäkringar!) Efter tre timmar var jag läkarundersökt, remitterad till akutröntgen och granskad. Ingen fraktur! Tur!

Nu är jag "bara" svullen och öm, men det verkar ju vara hela kroppens normaltillstånd nuförtiden, så en handled mer eller mindre gör ju inget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå! Hoppas att svullnaden har lagt sig nu, iaf den på armen, resten får du nog stå ut med ett tag till ;)

Jag gick föresten upp med min uppsats igår! :) Gick ganska bra. Fick lite mindre kommentarer, så en sista dag med uppsatsen får det nog bli någon gång i helgen. Men ganska snart kan jag alltså lämna in min examensansökan! Känns lite konstigt men väldigt roligt och skönt också, såklart! :)

Hoppas allt är bra annars!

kram
/Ladan

Ulrica sa...

Grattis till examen, Ladan! (För så kan man väl nästan säga nu va, även om inte examensbeviset ligger framför näsan på dig?)

Armen är helt ok nu men resten av "kroppssvullnaden" fortsätter sitt omfång. Både spännande och otympligt.

Kram -u