24 maj 2008

Beach 2008: bitter bitch

Idag stod jag med jobbet på ett jippo i parken. Det var ett samarrangemang med stadens volleybollförening och jippot var bl.a. en beachvolleyturnering för högstadiet och gymnasiet. Vädret var toppen, DJ:n spelade tuff "strandmusik" och alla ungdomar verkade glada och vissa var faktiskt riktigt duktiga! Vi delade ut reklamprydda vattenflaskor ("Va - är det gratis?!") och bidrog med turneringsvinster och vi hade även ordnat en 10 m hög klättervägg i anslutning till planerna. En rätt så soft dag, med andra ord.

Sprang på en gammal volleybollpolare som hade med sig en boll och mellan ett par matcher passade vi på att bolla lite. Fy satan vad kul det är!! Nu är jag faktiskt lite bitter att det inte blir nån beach 2008 för min del i år. Undrar när Spiggen och jag kan spela vår första beachvolleyturnering ihop...? Om 15 år kanske?

Ikväll är jag home alone och ska streama lite ESC från SVT:s hemsida, så att jag kan vara med på fikadiskussionerna på måndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pappa har sagt att jag ska bli golfproffs, så jag vet inte om jag kommer att ha tid att spela nån volleyboll, morsan.

/Spiggen