03 maj 2008

E-deklarant lite mot min vilja


Jag minns alla de år då pappa tog med mig till Skatteverkets kontor sent sista dagen/timmen innan deklarationen skulle lämnas in. Jag tror inte att han gjorde det för att han var ute i sista sekunden, utan för att jag skulle få vara med om ett litet "vardagsjippo". För det var det då nämligen. Under de åren jag övningskörde fick jag t.o.m. övningsköra ner till Skattemyndigheten (som det ju hette då) för att prova på trängsel, fickparkering, mörkerkörning och annat läskigt. Tack pappa för det! Jag vågar köra bil i europeiska storstäder tack vare dig! (Nästan samma sak som utanför Skattemyndigheten i Örebro på 90-talet...)

Nu när jag sitter och deklarerar på internet blir jag nästan lite nostalgisk och funderar över om jag inte ska köra pappersvarianten trots allt - bara för att få uppleva gamla minnen igen. Snart finns inga incitament till att ha kvar deklaration via brev längre. T.o.m. 100-åringar klarar ju av ettor och nollor nu för tiden. Kolla in artikeln i Svd! Respect!

Inga kommentarer: