11 maj 2008

Vilken helg!

Vissa helger blir som små semestrar. Denna helg var en sådan. Vi åkte till Stockholm på fredag em för att gå på en bröllopsfest på kvällen. Festen var förlagd till Stockholms Roddförenings båthus, precis vid Djurgårdsbrunn. En underbar plats och en fantastiskt trevlig fest! (Tack!)

Under kvällen får S ett sms där det står "Vi gifter oss imorgon kl.14. Kom och skåla med oss!". Vi skyndar oss tillbaka till Linköping för att hinna skåla, men först får vi umgås några timmar på en filt på Långholmen med goda vänner ätandes take-away-frukost från ett söderhak.

På lördagkvällen får jag umgås med ytterligare några goda vänner över en bit grillat på deras altan. (Tack!) S låg hemma och kurerade sig från en förvärvad förkylning/pollenchock.

Söndagen (idag alltså) fick jag således tillbringa utan sambo på golfbanan, fast med en inhoppande bror istället. (Tack för sällskap!)

Och så blev det en ad hoc-grillning med grannar nu ikväll ute i ett underbart eklandskap (vår "trädgård").

Jag vet inte om det går att få en mer komplett helg! Jag glider runt på endorfiner (och andra hormoner naturligtvis)! Vilka vänner vi har och vad lycklig jag är!

Bifogar några bilder också...


1 kommentar:

Anonym sa...

Jättetack för skönsång! Jag går fortfarande runt och gnolar "i varann-na-na-na-na-na" :-)

Trevlig helg
kram från
Hedvig