31 juli 2007

Vem är du, kära bloggläsare?


Google Analytics förser mig med lite info om hur många som besöker min sida. Där kan jag se att jag fått cirka 500 besök från ca 200 unika besökare under min tid som bloggare.

Varje dag hälsar det på mellan 5-15 personer. Vilka är ni? Vissa kommenterar (vilket jag är överväldigad över, eftersom jag trodde att det var en funktion som inte skulle användas) så er har jag ju koll på, men ni andra?

När jag startade min internetblogg (jag hade en intranätblogg förut, dvs en dagbok på den privata hårddisken), gjorde jag det egentligen mest för mig själv. Det blev på något sätt lite mer press på mig att skriva korrekt, lägga in bilder jag tagit men framför allt ATT skriva. Det är ju fantastiskt roligt att läsa sin egen dagbok som är någolunda uppdaterad. Annars kommer jag ju att glömma hur jag kände när jag t.ex. köpte min första cykelhjälm, att jag besteg ett sjuvåningshus utan tillåtelse eller att jag hade en riktig oprettohelg i Visby.

Därför är det extra roligt att se att många av er är "lojala", som Google Analytics kallar er, som återkommer och verka tycka att det är läsbart det jag skriver.

Fortsätt att besöka mig. Jag tycker om er!
Stor kram /Ulrica

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag är jag, men det vet du ju redan... ;-)
Lycka till med allt i London, tänker på dig!