11 juli 2007

En kall öl på Öland


Det är sol på Öland! Norra Öland som de senaste åren legat 1:a på Soltoppen i Sverige får nästan aldrig dåligt väder. Jojo... Klimatförändringar eller inte, detta året blir ett bottenår. Men! Idag har faktiskt solen tittat fram bakom molnen, och nu på eftermiddagen är det i alla fall lite molnfritt (relativt sett). Jag ska inte klaga egentligen. De senaste dagarna har jag hunnit med en massa utflykter (bilden är uppifrån Långe Erik), så mig går det ingen nöd på. Gammal scout som jag är vet jag att "det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder".

Imorse såg jag en havsörn sittandes - och senare även flygandes - bara 30 m från stranden där jag gick. En otroligt mäktig naturupplevelse, som jag bara upplevt en gång förut i mitt liv.

Måste tillbaka ut till solen och till den kalla ölen nu. Det ryktas om regn imorgon, så då blir det ett längre inlägg.

Take care och smörj in er!

Inga kommentarer: