12 juli 2007

Ut i skogen med er!


Snart kom de fram till en lummig skog
och blåbärskungen så vänligt log:
- Välkommen hit in i mitt rike.
Men Putte ropade häpen så:
-Där hänger i träden äpplen blå,
jag aldrig sett deras like!


Idag har jag varit och hälsat på i Blåbärskungens rike! Mitt tålamod för bär- och svampplockning tryter ganska snabbt och jag lämnade skogen nästan lika full som jag hittade den. Jag lyssnade visserligen på en ljudbok samtidigt - Douglas Adams läser ur sin bok "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" - vilket gör plockadet lite roligare, men för mig är skogen så mycket mer än en en lokal för livsmedelsproduktion, så det blir lätt att jag fokuserar på allt annat utom själva plockadet.

Nu har jag i alla fall blåbär så det räcker åt många goda morgonsmoothies framöver. Och kanske en och annan paj.

Så, ut mer er i skog och mark! Regnet gjorde gott trots allt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jaaaaaaa, paj! Och inte vilken paj som helst, utan blåbärspaj! Kan knappt bärga mig...