04 juli 2007

En sjuk namnsdag!

Jag hatar min arbetslojala kropp! En timme efter sista arbetsdagen (igår) faller jag ihop som ett korthus och får svettningar, ont i halsen, feber och den där känslan av smärta under huden. Imorgon är det tänkt att jag ska fara iväg till Öland, men jag tror att jag skjuter på det en dag. Det ska även regna som tusan i Småland imorgon, så då bör man vara skärpt när man ger sig ut på vägarna. Inte lite småsjuk och yr.

Igår hämtade jag min bil från elvatusenmilaservicen. Det kostade mig 5600 riksdaler! Visserligen är tydligen den här servicen den viktigaste under bilens livstid, men ändå...! Ja, det var bara att betala och se glad ut.

Idag har jag alltså börjat min semester. Jag ser framför allt fram emot att få åka över till USA och träffa två av mina bästa vänner, som flyttade dit för ett drygt år sen. Nu är de med barn och jag är så glad för deras skull! Andra saker att se fram emot är Köpenhamns jazzfestival om en dryg vecka ihop med min vapendragare Miss S. Och så ser jag också fram emot att ha den första semestern med Mr S. Han ska dra med mig på havskajakpaddling och jag måste nog erkänna att jag är lite nervös. Jag har respekt för havet, men litar till fullo på honom.

Jag återkommer med sms:ter-rapporter efterhand.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Måste man se glad ut när man betalar? Bara en fundering...
Och HURRA på din sjuka namnsdag!!

/vapendragaren

Fia sa...

Gud så tråkigt att va sjuk. Nu har jag läst att echinagard tydlig bevisats hjälpa mot förkylning. Så sug i dig.

Och krya på dig! Ha en go semester sötnos

Kram
S

Ulrica sa...

Undrar varför jag dras till personer som börjar på S... Är det för att de är Suveräna? Superunderbara? Sportiga? Sagolika? Sensationella? Självsäkra? Skojiga? Skickliga? Språkkunniga? Sexiga?

Ja - all of the above! Sofia, Sara och Stefan, ni är "tha Shit", som ungdomarna säger! Tack för att ni finns!

Anonym sa...

Krya på dig och ha en Superskön semester! Det kan du behöva efter allt slit och fläng under året. Har du vägarna förbi så är menyn ändrad från blodpudding till grillat under sommaren =)

/Sssupermamman Anki...svårt med S...
(eller kanske Spanky som var mitt dito under gymnasietiden =)