04 oktober 2009

Tre år yngre

För några år sedan gjorde jag det här testet på nätet, där man kan se hur gammal man kommer att bli. Idag gjorde jag testet igen; nu när jag har ett fast förhållande, bor på "landsbygden", ingen stress på jobbet osv. Jag inser att det är väldigt mycket som ändrats i mitt liv de senaste 3 åren. Till det bättre, anser jag själv.

Hur som helst, min förväntade livslängd blir bara 113 år med dagens faktorer inräknade. Var det alltså en förlust att flytta ut på landet, gifta sig, skaffa barn och få ett normalt åttatillfemjobb? Attans.

Jag älskar de där högst vetenskapliga testen som gör att man slänger allt förnuft genom fönstret. Jag har hört från folk som fäjsbokar att det finns en massa såna där test där också. Varför har människan ett sånt behov att att mäta och testa sig själv hela tiden? T.o.m. när det är idiotitester?!

(När ska förresten den där facebooktrenden ge sig, så att jag kan få ha rätt?!)

2 kommentarer:

Fia sa...

Du kan få börja istället. Du kan få skörda vetet på min farm. Det börja bli moget nu. Och mjölka mina kor.

Fia sa...

Ja just det, min nya blogg! Och har du några av mina gamla inlägg? De har deletats och jag kommer inte åt dem :(

http://webbkonsulten.blogspot.com/