20 oktober 2009

Flyttfågel


När våren kom flyttade jag till Ryd. Nu är det höst och då är det bara att packa ihop sitt pick och pack och dra åt nordost.

Det blev för trångt i Ryd och nu när det ska byggas om på kontoret där ryker mitt kontor. Jag har trivt väldigt bra med personalen där, men kommer att få bra "våningskompisar" på Tornet också. Det är framför allt folk som jag jobbar nära och har mycket kontakt med.

Personligen innebär flytten fem minuters extra resväg, men i och med att jag ändå åkt till Tornet nästan dagligen, känns det inte som något oöverkomligt. Det tråkigaste är nog att jag aldrig hann jobba med Anki i Ryd; hon gick på mammaledighet när jag kom dit och kommer tillbaka till jobbet lagom till att jag flytt fältet. Attans.

Den 6 november är det Rydsfest. Jag flyttar måndagen efter. Man måste prioritera rätt här i livet... (Kommer du, Anki?)

Inga kommentarer: