25 februari 2009

9 gravida vänner

Just nu väntar nio av mina vänner barn! Åttonde mars är det beräknad partus på första parveln, sen ploppas det för fullt ända in i september. Två stycken vänner är "förstisar", tre stycken ska få sitt andra barn, två stycken väntar på nummer tre och två stycken väntar på nummer FYRA! Fantastiskt!

Om ni känner er träffade så: LYCKA TILL FRAMÖVER, VÄNNER! (Antagligen är ni väl ett helt gäng i vecka 5-12 också, men som ännu inte vågat berätta för mig. Till er säger jag också lycka till!)

Nu har jag förresten fått tillbaka mina mammakläder som varit ute på låneturné, så det är bara att komma och hämta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Största babyboomen sen 1940-talet, skriver SvD i dag. Det verkar ju stämma...

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_2519593.svd

hälsar en av de ännu anonyma :-)

Anonym sa...

Jag känner mig träffad och lovar att höra av mig så snart det hänt något. Gick på föräldraledighet för 30 minuter sedan, så nu är det bara att ladda!

Kram från 8 mars

Sara sa...

Som förstis har man bara insett att jag inte har en aning om vad vi ger oss in i...

Tack för lyckönskningen och tack för att du bryr dig så mycket om och svarar på alla mina korkade frågor :)

Kramar från Sara (8/8)

Ulrica sa...

Idag fick jag ett vykort i form av en kanelbulle där det stod att ännu en vän hade en "bulle i ugnen". Antingen var det "Anonym 1" här ovan eller så har jag ännu fler klotrunda vänner i mitt stall. 11 för att vara exakt.

Tack H för vykortet!! Jättegulligt! Hör av dig igen när det är lite mer officiellt.

/u