06 februari 2009

Walk-in closet

Om några veckor flyttar vi in i huset. En av de saker vi ska göra i ordning på en gång är min walk-in closet (Martina, f.d. bastun om du undrar). Den är inte så stor så att man får plats med en divan och kristallkrona i mitten av rummet, men tillräckligt stor för att man ska kunna GÅ IN i garderoben!

Häromveckan var vi ute i Svartmåla och mätte och funderade. Sen satte jag mig och skissade och surfade idéer. Ungefär så här kommer det att bli när det är färdigt:

(Bild från tidningen InStyle)

8 kommentarer:

Jonas sa...

Vad får Stefan om du får en walk-in closet?

Ulrica sa...

Dum fråga.

Mig.

/u

Jonas sa...

Jag hade nog förhandlat mig till ett biljardbord eller nåt...

Anonym sa...

Ursäkta, men jag måste få fråga vad som är fel med det gamla hederliga ordet "klädkammare"?

Hälsningar från Malin
(som själv använder alldeles för många engelska ord i svenskan...)

Stefan sa...

Jag har sedan jag var liten använt mig av "gå-in-garerob", vilket har blivit vedertaget i min familj. Är det någon mer som hört det förut?

Anonym sa...

"Walk-in closet" känns glamoröst! Jag får genast Sex and the city-vibbar...
/Jenny

Anonym sa...

Vad Stefan ska få? Jag har en idé!

http://www.youtube.com/watch?v=Bxf2lRTsejA

/Hedvig

Ulrica sa...

SVAR TILL...

Jonas: Vi kommer i alla fall att ha ett pingisbord på övervåningen! Då ska jag visa vem det egentligen var som vann DM i pingis för flickor 11!! (Min största idrottsmerit.)

Malin: Se Jennys svar

Stefan: Ja, jag gissar att engelskan aldrig hittade ut på vischan...

Jenny: Huvudet på spiken! (Vill du förresten cykla Tjejvättern med mig, på tal om ingenting?)

Hedvig: Den dagen jag kan ta in alla mina väninnor i garderoben kan Stefan absolut få ett ölrum. Nu är det som sagt inte så stort. Stefan har f.ö. fått en hel friggebod med snickarverkstad! Jag kan ställa in en minibar där.