09 november 2007

Uppdatering 9.11


Ikväll kom snön. Eller snarare i förrgår. Fast dit alltså. Ö-vik.

Jag vet snart inte var jag är nånstans. Vår administratör skulle fakturera idag och frågade mig vad jag gjorde i Sthlm i tisdags.
-Va?! Var jag i Stockholm i tisdags?! Äh, aha, just det... jo, det var jag nog ja...

Nu är det för mycket resor och för lite hemmatid hos min älskade. Han kommer visserligen också att fly stan och landet under ett par veckor framöver, på jobb i Oslo. Vi kommer att ha en romantisk weekend där under en helg. Det blir underbart! En oas i kalendern!

Annars händer det inte så mycket. Vi har nu börjat få ordning på torpet och jag känner verkligen att det är ett hem nu. Imorgon får vi gäster, vilket blir supertrevligt! Det blir den första ordentliga "bjudningen" här i B41 (så har arbetsnamnet på lägenheten varit i snart ett år och det lever kvar).

Snart är det också dags för det stora släktkalaset här, vilket blir en kombinerad försenad-trettio-årsdag + inflyttningsfest. Drygt 20 pers blir vi! Först på eftermiddagen ska jag klå alla i Laserdome, sen blir det middag och trevligheter!

Just nu läser jag "Ursäkta, hur dags går jorden under? - Miljöfrågor för oss som hellre blundar". Otroligt rolig och väldigt lärorik - även för en miljönörd som jag.

På TV ser jag nu... INGENTING! I måndags fick min trogna vita TV (från början av 90-talet) gå till Gud, eller snarare till Återvinningscentralen. Vi har ingen TV! Rekommenderas varmt. Eller i alla fall ett tag. Jag kommer att sakna Grey's på onsdagar... *Snyft*

Det var dagens uppdatering. Bilden är tagen på Holgerspexet, där min tjusige bror är pianist i diket. Spexet kan f.ö. varmt rekommenderas. Överraskande bra för att vara ett amatörspex (om man nu får kalla det så).

Inga kommentarer: