13 november 2007

Det här önskar jag mig i julklapp

Det sägs att det bara är några veckor kvar till jul. Jag önskar verkligen att jag brydde mig mer. Antagligen kommer julengagemanget när man får barn, men just nu ser jag det bara som ett himla massa tid till att ta igen mig.

Naturligtvis är det trevligt att träffa familjen och släkten, men om man har ställt in kikarsiktet på en lugn jul vill det till att man är duktig på att "pretta ner" festligheterna så att man inte sitter och dricker mås-te hela tiden. (Mås-te är en dryck som gör oss stressade och som vi måste sluta upp att dricka, enligt Klas Hallbergs bok "Hångla mer!")

Av någon konstig anledning (gissar att det var de vise männens fel) mås-te man ge presenter till varandra på julafton. I vår familj har vi skippat det de senaste åren och kör istället med julklappshazard.

I år önskar jag mig tid. (Och ja, varför inte en ny klocka...) Jag har så många fantastiska vänner, bröder, föräldrar, kollegor och fritidsintressen. Jag önskar mig mer tid med dem.

Inga kommentarer: