08 maj 2007

Förklädd diktatur

Häromdagen skickade jag ut ett mail till en arbetsgrupp på jobbet, som jag är sammankallande/ledare för. Jag ville att de skulle ha synpunkter på hur våra sidor på nätet skulle se ut. Dvs de sidorna som kunderna kommer att surfa in på och bl.a. anmäla sig till våra kurser. Jag/vår grupp har fått fria händer att göra som vi vill.

I mailet förklarade jag att jag ville ha in synpunkter innan 1 maj, och hörde jag inget från dem, fick de nöja sig med det som jag beslutade.

Detta kallar jag för förklädd diktatur. De har haft chansen att leka demokrati, och har därmed sumpat möjligheten att komma och klaga på mitt beslut efteråt. Noll stycken svar har inkommit.

Jag är hård, men rättvis - och med glimten i ögat. Pol Pot skulle bli grön (eller ska jag säga röd) av avund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkte bara lägga till att nu har några i gruppen begärt att det jag gjort/gör åt hemsidan ska skickas ut på remiss till dem så att de kan "godkänna". Hrm, vad var det jag sa...

/Pol Pot