10 maj 2007

Fest på lördag!

På lördag har jag min 30-årsfest.

Det är skrämmande vad livet går fort när man har roligt. De senaste åren känns det som om jag svävat på moln, klättrat på stegar, vuxit som människa... och andra expressionistiska verb som kvalar in som positiva.

De som kommer på den här festen illustrerar rätt bra hur mitt liv varit de senaste åren. Några gäster är nya bekantskaper, andra är riktigt gamla. Hela familjen kommer, och de har varit min livboj de här åren. Sen kommer det vänner som man kanske träffat för längesen, men som man haft ett "uppehåll" med och inte träffat på några år. Det är extra roligt att de kommer.

I jobbet står jag och pratar inför hundratals människor varje vecka. Det där med nervositet finns inte med på världskartan ens. Men nu, inför lördagen, är jag riktigt nervös. Jag har en plan att hålla ett tal. Frågan är om jag vågar? Ni som kommer får se.

Ikväll fick jag reda på att några av mina allra bästa vänner är med barn. Det är intressant hur några skrivna ord via en chatt kan göra att man blir så varm inombords.

I natt sover jag i en svit på Scandic i Sthlm. Vad ska jag med soffgruppen till?

1 kommentar:

Fia sa...

Du skulle ju förstås haft en fest i sviten. Det är det man har sviter till. Soffan kunde du ha fyllt med brats och champagne. Det hade passat in ypperligt :)

Syns ikväll! Nu ska jag ut och uppfostra min hybridklubba.